Jak si vybrat čtyřkolku.....

Uvažujete o koupi čtyřkolky?

 

TGB užitkové čtyřkolky 2020 - YouTube

 

Poradíme Vám, jak si správně vybrat čtyřkolku!

 

V prvé řadě si zodpovězte několik základních otázek:

 

Na co budete čtyřkolku využívat? Co od čtyřkolky očekáváte? Kdo se postará o servis (abyste nemuseli vozit čtyřkolku daleko)? 

 

Nejlepším možným řešením je konzultace s odborníky. Ti vám ochotně poradí a doporučí Vám takový model, abyste byli spokojeni. U nás v Motocentru B&B jich je hned několik!

 

Chcete čtyřkolku jen pro zábavu, nebo ji pořizujete jako pracovní stroj do lesa či zahradu? Nebo obojí? Klidně, ale je potřeba si vše vyjasnit!

 

Na trhu se setkáte se 4 typy čtyřkolek:

 

1. Užitkové - pracovní  čtyřkolky

2. Sportovní čtyřkolky

3. Nákladní čtyřkolky

4. Dětské čtyřkolky

 

Rozhodně neplatí, že užitkovou čtyřkolku využijete opravdu jen na práci, a že ta sportovní neuveze náklad, ale každá je určena právě k tomu svému využití.

 

Užitková - pracovní  čtyřkolka

 

Je vhodná pro nejrůznější práce. Můžete k ní připojit sněžný pluh nebo sekačku, odvezete s ní cokoliv. Převod je do pomala a silná terénní redukce vám umožní projet jakýmkoli terénem. Rychlou jízdu si ale moc neužijete. Mohla by Vám vadit vyšší hmotnost stroje při jízdě a manipulaci. Jízdní vlastnosti budou o poznání horší než u sportovních čtyřkolek.

 

 

Sportovní čtyřkolka

 

Má většinou vyšší výkon, než užitková. Je lehčí a díky nižší váze a nízkému těžišti má skvělé jízdní vlastnosti. Je hbitá, svižná a dynamická. Můžete s ní jet rychle, skákat a zkusit závodní trať. Na rozdíl od užitkových čtyřkolek mají pouze zadní náhon a konstrukcí jsou širší a níže postavené. To jim zaručuje lehkou a přesnou ovladatelnost v terénu a ve vysokých rychlostech. Obvykle s ní ale nic moc neodtáhnete a ani přídavné nosiče nemají přílišnou nosnost a rozměry. Zkrátka, sportovní čtyřkolka je dělaná hlavně pro zábavu. U sportovní čtyřkolky ještě budete řešit, zda sáhnout po modelu s manuální převodovkou nebo variátorem. Rozdíl je v tom, že čtyřkolka s variátorem není tak ostrá a jízda je pohodovější, protože o řazení se stroj postará sám. Čtyřkolka s mechanickou převodovkou je ostřejší a často určená přímo k závodění a převodovka zde zde funguje stejně jako na motorce.

Adrenalin — Auto Moto Revue — Česká televize

Nákladní čtyřkolka UTV

Nákladní čtyřkolku poznáte na první pohled. Pasažéři v ní sedí vedle sebe a místo řidítek je volant. Kabinu tvoří robusní rám a má korbu, která jde u většiny modelů sklopit. Výhoda je, že nemusíte připojovat vozík a náklad naložíte přímo na korbu čtyřkolky. Pokud si pořídíte UTV čtyřkolku, je opatřena pásem a nemusíte mít na hlavně helmu.

Čtyřkolky a UTV LINHAI

Dětská čtyřkolka

Na trhu je samozřejmě i něco pro malé jezdce v podobě dětské čtyřkolky. Pro ty nejmenší děti můžete pořídit elektrickou čtyřkolku, která jede maximálně 20 km/h a pro větší děti už je na trhu čtyřkolka se spalovacím motorem. Malí řidiči si také užijí dost radosti a nemusíte se bát o jejich bezpečnost. Dětské čtyřkolky mají omezovač rychlosti a zesílený rám.

 

Co byste ještě měli vědět:

 

Se čtyřkolkou na silnici můžete, ale musíte splňovat všechny náležitosti pro provoz na pozemních komunikacích.

Vybavený a schválený stroj od prodejce dostanete již s českým technickým průkazem, který vám zaručí bezproblémový provoz po silnicích celé Evropy.

Je samozřejmě nutné také stroj zákonně pojistit. Vhodné pojištění vám nabídne každá dobrá pojišťovna. Pojistit stroj jde samozřejmě přímo u nás v Motocentru B&B.

Je nutné řidičské oprávnění podskupiny B1. Samozřejmě lze použít i řidičák skupiny B.

Pokud budete mít čtyřkolku na bílé SPZ je nutné mít helmu, ochranu očí a každé čtyři roky jezdit na STK.

Pokud čtyřkolku přihlásíte na žlutou SPZ, zákon neukládá povinnost jezdit na STK a nemusíte mít helmu. Nesmíte ale na silnici 1. třídy a překročit 40 km/h.

Dítě jako spolujezdec na čtyřkolce není zákonem zakázáno, ale Ministerstvo dopravy výrazně nedoporučuje!

Nic nenalezeno

0 produktů k porovnání PorovnáváníZobrazit porovnávání